Say something


ShoutMix chat widget

Monday, December 6, 2010

Dugaan

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdullilah, syukur sgt atas nikmat yang telah diberikan oleh Allah,dapt lagi saya bernafas sehingga kini.Kadang bila fikir-fikir balik,byk nikmat Allah berikan tp sedikit sahaja kita bersyukur kerana kadang kala nikmat yang diberikan itu sgt halus sehingga kita tidak menyedari kehadirannyer.Walau apapun,bersyukur laa dengan ape yang telah Allah tetapkan kepada kita..


Kali ini saya ingin berkongsi berkaitan dengan dugaan.Dugaan slalu ada tidak kira waktu dan ketika.Kadang2 kita merasakan dugaan itu amat berat untuk kita tanggung walhal Allah tidak akan membebani hambaNya dengan dugaan yang tidak dapat ditanggung oleh hambaNya.Tapi sebenarnya dugaan itu juga menguatkan diri dan juga mendekatkan diri kepadaNya.Dugaan juga sbnarnye utk motivasi diri supaya menjadi insan lebih baik dan jugak mematang kta.Tanpa dugaan,kita mungkin berada dalam keadaan yang sama tanpa tiada kesungguhan utk berubah ke arah lebih baik.

Oleh itu,jangan menganggap dugaan itu satu beban atau satu penyeksaan tp anggaplah diri satu anugerah yang hanya diberikan oleh Allah kepada insan2 terpilih.Syukur kerana Allah memberikan dugaan kerana Dia sememangnyer menyanyangi hambaNya..tapi bila difikirkan...adakah kita menyanyangi Allah??Fikir-fikir laa....









Walaupun apa pn tanggapan , ku hadapi dengan penuh sabar dan redha

3 comments:

  1. found this in tumblr sero laaaa,

    "We are like teabags, whose true strength comes out when we are put in hot water. So, when problem upset you, just think, you must be Allah's favourite cup of tea"

    and at the same time, will increase your imaan level :)

    ReplyDelete
  2. ^^...thnx for sharing also..yup..upgrading our iman always....^^

    ReplyDelete

wibiya widget