Say something


ShoutMix chat widget

Friday, November 20, 2009

Bibiq sementara...huhuhu

Lama dah tak update blog niee,merabuk dah sikit nie.Sekarang saya sudah berada di kg halaman setelah lebih kurang 5 bulan menuntut ilmu dan menghadapi peperiksaan,kini tiba masa untuk merehatkan otok.

Sekarang saya menghabiskan masa di rumah,menjaga adik bongsu kerana ketiadaan bibiq,beliau bercuti dan akan kembali semula bulan depan.Sememangnyer penat jugak nak menjaga budak kecik nie.Kalau dah biasa 2 lain laa..ehehehe.

Baru laa paham sekarang,susah jugak nk jd bibiq nie kalu kita tidak biasa menjaga budak atau membuat kerja-kerja rumah.

Hujan di kg halaman saya tidak henti-henti dan ia adalah petanda BANJIR akan tiba tidak lama lagi.Byk masa saya habiskan di kamar tido,di hadapan laptop,di depan ps2.adeiih...byk masa terluang dengan begitu sahaja.

Rasa-rasa eloklah setakat itu sahaja,mungkin dilain coretan akan saya ceritakan berkenaan BBQ budak-budak sekolah saya pula.

Sekian.....

Tuesday, October 6, 2009

Kunci untuk terus tabah dalam menuntut ilmu

1st time beli surat khabar kat shah alam niee
Tiba-tiba terbaca laa ader satu ruangan yang cukup membuatkan diriku
tabah dalam mengharungi dugaan & cabaran
dalam menuntut ilmu.
Petikan Al-Quran & Hadis cukup membuatku sedar supaya
turus berusaha utk mempelajari ilmu bermanfaat ini...

"Dan tidaklah sama orang yang buta dengan orang yang melihat dan tidak(pula) sama gelap gelita
dengan cahaya,dan tidak (pula) sama yang teduh dengan yang panas"
Surah al-Fathir,ayat 19-21

"Allah akan meninggikan orang yang beriman di antaramu dan orang diberi ilmu pengetahuan beberapa darjat"
Surah al-Mujadilah,ayat 11


"Amat besar kebencian di sisi Allah bahawa kamu menyatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan"
Surah al-Shaff,ayat 3


"Seharusnya seseorang yang mempelajari sesuatu ilmu adalah untuk mendapat keredaan Allah,namun jika dia mempelajarinya kerana untuk memperoleh kesenangan dunia,maka dia tidak akan mencium bau syurga pada Hari Kiamat"

 Hadis Ibn Hibban

..............................................................................

Thursday, October 1, 2009

Cabaran seorang Pelajar

Pertama kali dlm hidupku mengalami cabaran sebegini rupa.
Byk test2 yg sedang melambai2 kepadaku.
Bersedia aku menghadapi semuanyer??

Walau apapun dugaan & cabaran,tetap tambah menghadapinyer jua.
Persiapan yg hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi tidak memadai
tetapi
ku percaya dgn doa dan kesabaran
dpt ku tempohi jua cabaran ini

kerana
Tuhan sentiasa memerhati gerak geri kita
Berserah hanya kepadaNya
.............................................

Friday, September 25, 2009

Festival Celebration

Well,today is the 6th of Raya and my mind now start to think about the test,exam,interview and lots more.
After this,there will be a tough day for me plus this semester will be a tough one coz there will be no study lift.After 3 weeks of study then will sit for the final exam...hohoho

Get to work out by now...huhuuh





How will the mechanic complete another cunning battery?

wibiya widget