Say something


ShoutMix chat widget

Monday, October 11, 2010

Selamat Pengantin Baru

 
 
Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu Dengan Yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang Yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan Yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha mendalam pengetahuannya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah al-Hujuraat : 13)

Penat memang penat...fuhhh.Seharian saya di daerah Segamat mengadiri kenduri kahwin abg kawan saya,
Mohd Aizat Sulaiman.Sempat juga saya mengambil beberape keping gambar buat kenang-kenangan dan ada jugak laa tengok abg-abg pro photographer mengambil gambar.Tuu jer kot entry untuk kali niee.
Hanya nak berkongsi suasanan majlis perkahwinan..hehehe









P/s:Just one more year to go...yes..u can do it!!! 

Friday, October 1, 2010

Kelantan's Tengku Muhammad Fakhry stripped of Temenggong title and awards

KOTA BARU: The Sultan of Kelantan, Sultan Muhammad V, today withdrew the title of Temenggong and the award of Darjah Kerabat Yang Amat Dihormati (DK) (Al-Yunusi) bestowed on Tengku Muhammad Fakhry Petra Sultan Ismail Petra, effective today.

The announcement was made by State Secretary Datuk Mohd Aiseri Alias at a news conference at his office, here, after the notification letter was handed to the staff of Istana Mahkota in Kubang Kerian, here, at 10am.
Mohd Aiseri said Sultan Muhammad V also consented to withdrawing the award, Ahli Yang Pertama (Seri Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (S.P.M.K.) (Al-Muhammadi) which had been awarded previously.

"We have informed Yang Amat Mulia Tengku Muhammad Fakhry Petra on the matter through a letter addressed to Istana Mahkota in Kubang Kerian," he added.
Tengku Muhammad Fakhry Petra, a brother of Sultan Muhammad V, is the third child of the former Kelantan sultan, Tuanku Ismail Petra.

Take from Bernama

Tuesday, September 28, 2010

Legend of the guardians in 3D

Fuhh...amat dan teramat penat.
Tadi baru je menonton wayang in 3D
Best gak laa with my friends walaupun meredah hujan yang lebat time nak sampai sana.Haa,btw,ktorang pegi tgk citer The Guardian dan memang puas hati gak laa tgk in 3 Dimension cam real life plak kat depan mata


Sebelum tuu sempat lagi laa pegi melepak kat IKEA tengok2 perabut kat situ.Mak aii,cun melecun dan lawa2,klau ada duit time tuu,dah lama angkut bawak balik umah.Nasib baik duit xder(saya memang boros sedikit..kih3)
Dan tidak lupa jugak saya menikmati makanan yang dinamakan Meatball.1st time ever kot try meatball and what  can i say "It is super marvelous!!".

Tidak penah lagi rasa kelazatan meatball sebegitu(sebab 1st time makan).Ok laa,tuu je kot nk update.I really have some good time together with pozan and peno.Thanx guys,u make me forgot about my work for a while.

^^

Saturday, September 25, 2010

Wedding Shot..

         Wee..weee..Tadi selepas habis test modern control,terus saya mendapat panggilan dari sepupu mengajak pergi ke majlis perkahwinan saudara saya di petaling jaya.Jadi sempat laa saya menangkap beberape keping gambar pasangan pengantin.Best plak tengak orang kahwin nie...bila laa turn kita plak yer..ahaks...Nway,little bit frustrated sebab ada gambar yang ditangkap tuu yang blur and out of focus.
        
         Mungkin kena banyak lagi berguru dengan pakar-pakar fotographer dan memang saya baru dalam dunia fotographer.Tetapi memang seronok ambil gambar orang walaupun kita tiada dalam gambar tersebut T__T.

         Okaylah..saja nak update skit,xder benda nak buat terus balik update blog.Aktiviti harian selepas berehat sebentar dari dunia facebook....^^.Njoy the pictures...^__^


 
Ketibaan pengantin perempuan 

Pengantin mengadap masuk

Tangkap gambar di pelamin

Upacara memotong kek

So sweet....

And for the last,my cousin's son dh kepenatan...adrin2


wibiya widget